Informatie over uw behandeling
Uw tandarts informeert u voorafgaand aan de behandeling/het onderzoek. U krijgt informatie over onder andere:
- de behandeling
- het te verwachten resultaat
- de eventuele risico’s
- mogelijke alternatieve behandelwijzen
- de kosten
Zo kunt u een weloverwogen besluit nemen. Ook wordt u vooraf geïnformeerd als een andere behandelaar binnen
onze praktijk de behandeling uitvoert. De behandelaar stelt in overleg met u een behandelplan op.Begroting verwachte kosten
Als u dat wilt, ontvangt u van ons voorafgaand aan de behandeling een schriftelijke begroting van de te verwachte kosten.
Zijn deze kosten hoger dan €250,-, dan ontvangt u van ons altijd een schriftelijke begroting.
Op de begroting staan de codes van de te declareren verrichtingen vermeld, deze kan u ook vinden op de pagina tarieven .
Deze declaratiecodes worden vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).
Meer informatie hierover vindt u op nza.nl. Als u vragen hebt over uw begroting, stel deze dan gerust..
Wel of niet vergoed?
Vergoedingen uit de basiszorgverzekering
Jongeren tot 18 jaar
Uw zorgverzekeraar vergoedt de kosten van de algemene tandheelkundige behandelingen bij kinderen tot 18 jaar. Dit zijn bijvoorbeeld:
- de periodieke controle
- het verwijderen van tandsteen
- het plaatsen van vullingen
Het verplicht eigen risico geldt niet voor kinderen tot 18 jaar.
Neemt u voor meer informatie over uw verzekeringsdekking contact op met uw zorgverzekeraar.18 jaar en ouder
Hebt u alleen een basiszorgverzekering? Dan worden de meeste van onze behandelingen niet vergoed.
Uw tandarts informeert u vooraf over de kosten van de behandeling.Vergoedingen uit een aanvullende zorgverzekering
U kunt een aanvullende zorgverzekering afsluiten met dekking voor tandheelkunde.
In de polis van uw aanvullende verzekering staat vermeld welke behandelingen en welk percentage
van de prijs uw zorgverzekeraar maximaal vergoedt.
Cosmetische behandelingen, zoals tanden bleken, worden doorgaans niet vergoed.Alleen orthodontische behandelingen bij zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis in mond, gebit of kaak worden uit
de basisverzekering vergoed.
Orthodontische behandelingen kunnen wel door aanvullende zorgverzekering vergoed worden. Neemt u hiervoor contact
op met uw zorgverzekeraarHet verplicht eigen risico van de basisverzekering geldt niet voor de vergoeding vanuit de aanvullende verzekering.
Het kan wel zijn dat er voor bepaalde behandelingen een eigen bijdrage geldt. Informeer bij uw zorgverzekeraar naar
de vergoedingen waar u recht op hebt..
U ontvangt de nota van Famed!
Waarom ontvang ik een nota van Famed?
Wij houden ons graag uitsluitend bezig met mondzorg op maat. Wij zorgen liever voor u dan dat wij
veel tijd besteden aan de financiële administratie. Daarom hebben wij de verwerking van de nota’s overgedragen aan Famed.Wat betekent dit voor u?
U ontvangt een nota van Famed en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd.Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van
de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed.
Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u
of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Betaling van uw nota
U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld met iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving.
Bekijk alle betaalmogelijkheden op www.notavanfamed.nl. De betalingsvoorwaarden kunt u hier lezen.Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen. Heeft u net iets meer tijd nodig om de nota te voldoen?
Ga naar www.notavanfamed.nl of mail/bel met het Contact Center van Famed.Alles online snel en gemakkelijk regelen
Op www.notavanfamed.nl kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de nota inzien, de status van uw nota
controleren en een adreswijziging doorvoeren. Nota van Famed biedt u overzicht van uw nota’s en gemak bij uw betalingen.Heeft u vragen over uw ontvangen nota?
Voor vragen over uw nota kunt u terecht op de website. U kunt ook contact opnemen met het Contact Center van Famed.- notavanfamed.nl
- 0900 – 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten)
- contactcenter@famed.nl
Het Contact Center van Famed is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.
Privacy
Voor een correcte administratie en facturatie delen wij uw gegevens met Famed. Famed gaat hier, net als wij,
uiterst zorgvuldig mee om. Famed is ISO 9001 en NEN 7510 gecertificeerd. Meer informatie over het privacy beleid
van Famed kunt u vinden op www.notavanfamed.nl.